Wat vinden cliënten van Senzor
Vragenlijst
Tijdens of aan het eind van het hulpverleningstraject vragen we aan cliënten hoe ze de inzet van Senzor hebben ervaren. Dit doen we met behulp van een korte, digitale vragenlijst. Over het eerste half jaar van 2022 zijn in totaal 36 vragenlijsten binnen Senzor ingevuld. De vragen bestaan uit elf stellingen waarin cliënten, op een schaal van 1 tot 5, hun tevredenheid kunnen aangeven.
De vragen gaan onder andere over:
- Informatievoorziening over Senzor en het hulpverleningstraject
- Het werken aan de gestelde doelen
- De werkrelatie tussen hulpverlener en cliënt
Belangrijkste resultaten
- 77% van de cliënten die de vragenlijst hebben ingevuld, geeft aan (ruim) voldoende informatie te hebben verkregen over de werkwijze en visie van Senzor via de website, vanuit de verwijzer en vanuit de intake.
- Ruim driekwart van de cliënten vindt dat er voldoende is gewerkt aan hun hulpvraag
- Vrijwel alle cliënten (97%) weet zijn hulpverlener te bereiken tijdens een hulpverleningstraject.
- Ruim driekwart van de cliënten voelt zich serieus genomen door zijn hulpverlener
- 77 % van de cliënten zou Senzor aanbevelen bij anderen.
Uitkomsten van het cliënt tevredenheidsonderzoek
Het onderzoek laat zien dat de cliënten, over het algemeen, tevreden zijn over het hulpverleningstraject dat zij bewandelen binnen Senzor. Ondanks de vaak ingewikkelde gesprekken die gevoerd mogen worden met cliënten (en hun systeem/gezin) en de daarbij behorende verschillende visies van ieder lid van het systeem, geeft de meerderheid van cliënten aan dat het Senzor lukt aan te sluiten bij hun hulpvraag.
Pluspunten die naar voren komen zijn:
+ Bereikbaarheid
+ Aansluiten hulpvraag
+ Prettige organisatie en samenwerking
Aandachtspunten die genoemd worden:
Duidelijke informatie verstrekking voorafgaand aan het hulpverleningstraject
Alle bevindingen vanuit het cliënt tevredenheidsonderzoek worden meegenomen ter evaluatie van de werkwijze van alle hulpverleners en het beleid binnen Senzor. Deze input wordt gebruikt ter inspiratie om de hulpverlening die geboden wordt nog beter te maken en beter te laten aansluiten op de hulpvraag en behoefte van de client.