1. Aanmelding
2. Kennismaking
Na aanmelding volgt er op korte termijn een kennismaking met cliënt en verwijzende instantie. Wanneer er overeenstemming is over de in te zetten zorg en te behalen doelen wordt door SENZOR en samenwerking met verwijzende instantie een afsprakenoverzicht opgesteld en ondertekent. SENZOR streeft ernaar in een zo kort mogelijke periode hoogfrequent vervolgafspraken in te plannen en snel zorg te leveren.
3. Inventarisatie
Quick scan en crisismanagement. SENZOR inventariseert als eerste of er juridische procedures lopen, of er sprake is van geweld of intimidatie en of er een veiligheidsplan opgesteld dient te worden om ontwikkeling en veiligheid van kind te waarborgen.
4. Zorgovereenkomst
Zorgovereenkomst wordt toegelicht en rechten en plichten worden doorgenomen en akkoord bevonden door alle partijen. Hulpverleningsplan wordt opgesteld.
5. Individuele gesprekken
Waar nodig worden er individuele gesprekken met ouders en/of kind ingepland om situatie goed in kaart te krijgen
6. Inzet volgens zorgplan
Inzet zorg volgens zorgplan, evaluaties in afstemming en aanwezigheid verwijzende instantie en cliënt
7. Nazorg
Nazorg. Waar nodig biedt SENZOR nazorg en in afstemming met verwijzende instantie wordt er gerealiseerd dat zorg snel opgeschaald kan worden waar nodig.